Treść główna

W 2016 roku ukończył Akademię Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Jego spektakle dyplomowe to dyplom aktorski „Superbohaterów 10/9” w reżyserii Błażeja Peszka, gdzie zagrał rolę Makbeta, „Ubu Król czyli Polacy” w reżyserii Jerzego Stuhra oraz dyplom taneczny „Working title Ego” w reżyserii i choreografii Jensa Van Daele.

W Teatrze Witkacego pracuje od lutego 2018 roku.

Role w Teatrze Witkacego

  • TJO. – „RAZ – DWA – RAZ” Fernando Arrabal, reż Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Złodziejaszek – „Operetka” Witold Gombrowicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Postać, Reżyser – „Beckett. Cięcie czasu”, Samuel Beckett, inscenizacja: Jacek Zięba – Jasiński (2018)
  • Joaś Bafia, Proboszcz Bździoch, Misiołak – „Z cyklu: Tatrzańskie. Część III SPISKI – HEJ!”, wg Wojciech Kuczok, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Zjawa, Karmazyniello czynu – „Metafizyka dwugłowego cielęcia”, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
  • Postać – „Rzeźnia”, wg Sławomira Mrożka, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
  • „Akt Przerywany, czyli Teatr Nie(konsekwencji)”, na podstawie tekstów Tadeusza Różewicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
  • TJO. – „DA CAPO AL FINE”, wg Fernando Arrabala, reż. Andrzej St. Dziuk (2021)
  • „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”, reż. Agnieszka Michalik-Jońska i Kamil Joński
  • Jasza – „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)
  • Złodziejaszek – O!PERETKA, reż. Andrzej St. Dziuk (2023)

W trakcie studiów był stypendystą Rektora AST w Krakowie dla najlepszych studentów, brał udział w wielu projektach teatralnych, z których najbardziej znaczącym był projekt polsko – chiński, który zakładał wymianę międzynarodową. Jesienią 2013 oraz wiosną 2014 roku wyjechał m.in. do Singapuru, Macau, Guangzhou, gdzie razem z polskimi studentami i artystami z Chin współtworzył spektakl teatru tańca. 30 maja 2014 roku odbyła się premiera spektaklu „Macau Opportunity Poland – Dance Theatre 2014” na XXV Macao Arts Festival w Chinach. Jako wykonawca brał również udział m.in. w spektaklu „Romeo i Julia”, reż. Krzysztof Rekowski, chor. Filip Szatarski w Teatrze Miejskim w Gliwicach; „Wujek 81. Czarna ballada”, reż. Robert Talarczyk, chor. Jakub Lewandowski w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach; „Wesele”, reż. Radosław Rychcik, chor. Jakub Lewandowski w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach; „Pitawal. Historie kryminalne Krakowa w piosenkach”, reż. Anna Rokita, chor. Piotr Skalski w Teatrze Bagatela im. Tadeusza Boya – Żeleńskiego w Krakowie; „W drodze / Infinity K…” autorstwa Sylwii Hefczyńskiej – Lewandowskiej oraz Piotra Tetlaka, projekt widowiska realizowany w ramach cyklu Mitologie Industrialnej Przestrzeni – 3. edycja Festiwal Nowej Scenografii; „Miasto ślepców”, reż. Agnieszka Michalik, za ten spektakl artyści zdobyli indywidualną nagrodę od prof. Jana Peszka na XXII Ogólnopolskim Otwartym Festiwalu Teatrów Amatorskich ODEON w Andrychowie.

Interesuje się teatrem dramatycznym i teatrem tańca. Ekscytuje go łączenie obu specyfik teatru. Bardzo ważne jest dla niego świadome wykorzystywanie ciała do kreowania postaci na scenie, która dzięki temu jest ciągle świeża i nieprzewidywalna. Jest instruktorem tańca oraz warsztatów teatralnych.

Lubi wracać do swojej rodzinnej wioski, Nowych Pieścirogów, która jest jego małą ojczyzną oraz źródłem twórczej inspiracji.

W roku 2021 w ramach Sceny Propozycji Aktorskich wraz z Agnieszką Michalik-Jońską wyreżyserował spektakl bazujący na tańcu współczesnym „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”.

Wywiady/teksty...

Z Kamilem Jońskim rozmawia Agata Balcerowska-Całka; realizacja nagrania Maciej Wirmański

Narzędzia dodatkowe

Accessibility YouTube Instagram TripAdvisor
Odwróć kolory
Zmień rozmiar czcionki
Powrót na górę strony