Treść główna

A A wersja kontrastowa wersja normalna

Kamil Joński

portret aktora Kamila Jońskiego

W 2016 roku ukończył Akademię Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu. Jego spektakle dyplomowe to dyplom aktorski „Superbohaterów 10/9” w reżyserii Błażeja Peszka, gdzie zagrał rolę Makbeta, „Ubu Król czyli Polacy” w reżyserii Jerzego Stuhra oraz dyplom taneczny „Working title Ego” w reżyserii i choreografii Jensa Van Daele.

W Teatrze Witkacego pracuje od lutego 2018 roku.

Role w Teatrze Witkacego:

  • TJO. – „RAZ – DWA - RAZ” Fernando Arrabal, reż Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Złodziejaszek – „Operetka” Witold Gombrowicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Postać, Reżyser – „Beckett. Cięcie czasu”, Samuel Beckett, inscenizacja: Jacek Zięba – Jasiński (2018)
  • Joaś Bafia, Proboszcz Bździoch, Misiołak – „Z cyklu: Tatrzańskie. Część III SPISKI – HEJ!”, wg Wojciech Kuczok, reż. Andrzej St. Dziuk (2018)
  • Zjawa, Karmazyniello czynu – „Metafizyka dwugłowego cielęcia”, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
  • Postać - „Rzeźnia”, wg Sławomira Mrożka, reż. Andrzej St. Dziuk (2019)
  • „Akt Przerywany, czyli Teatr Nie(konsekwencji)”, na podstawie tekstów Tadeusza Różewicza, reż. Andrzej St. Dziuk (2020)
  • TJO. - „DA CAPO AL FINE”, wg Fernando Arrabala, reż. Andrzej St. Dziuk (2021)
  • „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”, reż. Agnieszka Michalik-Jońska i Kamil Joński
  • Jasza - „Wiśniowy sad”, reż. Nikołaj Kolada (2021)

W trakcie studiów był stypendystą Rektora AST w Krakowie dla najlepszych studentów, brał udział w wielu projektach teatralnych, z których najbardziej znaczącym był projekt polsko – chiński, który zakładał wymianę międzynarodową. Jesienią 2013 oraz wiosną 2014 roku wyjechał m.in. do Singapuru, Macau, Guangzhou, gdzie razem z polskimi studentami i artystami z Chin współtworzył spektakl teatru tańca. 30 maja 2014 roku odbyła się premiera spektaklu „Macau Opportunity Poland – Dance Theatre 2014” na XXV Macao Arts Festival w Chinach. Jako wykonawca brał również udział m.in. w spektaklu „Romeo i Julia”, reż. Krzysztof Rekowski, chor. Filip Szatarski w Teatrze Miejskim w Gliwicach; „Wujek 81. Czarna ballada”, reż. Robert Talarczyk, chor. Jakub Lewandowski w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach; „Wesele”, reż. Radosław Rychcik, chor. Jakub Lewandowski w Teatrze Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach; „Pitawal. Historie kryminalne Krakowa w piosenkach”, reż. Anna Rokita, chor. Piotr Skalski w Teatrze Bagatela im. Tadeusza Boya – Żeleńskiego w Krakowie; „W drodze / Infinity K...” autorstwa Sylwii Hefczyńskiej - Lewandowskiej oraz Piotra Tetlaka, projekt widowiska realizowany w ramach cyklu Mitologie Industrialnej Przestrzeni - 3. edycja Festiwal Nowej Scenografii; „Miasto ślepców”, reż. Agnieszka Michalik, za ten spektakl artyści zdobyli indywidualną nagrodę od prof. Jana Peszka na XXII Ogólnopolskim Otwartym Festiwalu Teatrów Amatorskich ODEON w Andrychowie.

Interesuje się teatrem dramatycznym i teatrem tańca. Ekscytuje go łączenie obu specyfik teatru. Bardzo ważne jest dla niego świadome wykorzystywanie ciała do kreowania postaci na scenie, która dzięki temu jest ciągle świeża i nieprzewidywalna. Jest instruktorem tańca oraz warsztatów teatralnych.

Lubi wracać do swojej rodzinnej wioski, Nowych Pieścirogów, która jest jego małą ojczyzną oraz źródłem twórczej inspiracji.

W roku 2021 wraz z Agnieszką Michalik-Jońską wyreżyserował spektakl bazujący na tańcu współczesnym „Chrobot czyli Na Przełęczach Bezsensu”.

Wirtualny spacer po Teatrze. Zapraszamy do zwiedzania!

Zapisz się do naszego Newslettera Bądź na bieżąco

Zapisując się do Newslettera wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych przez Teatr im. St. I. Witkiewicza z siedzibą w Zakopanem (34-500), ul. Chramcówki 15 (dalej: Teatr) w celu otrzymywania newslettera z informacjami o działalności Teatru. Zobacz więcej...
Zeskanuj kod QR, aby przejść do serwisu.